Jeg føler meg så dum

Mamma, pappa, Ian og kollegaene mine har fått hørt meg klage på at jeg har blitt feit i det siste. Magen vokser for hver dag, og enkle ting som å ta på seg skoene er en kamp (og værre skal det bli sies det!). Jeg vet jeg ikke har lov å kalle det å være tjukk, for jeg er jo ikke tjukk, jeg er gravid, men det er altså slik jeg har omtalt kroppen min. I dag tok jeg også meg selv i å bli sur for at jeg sølte kaffe på t-skjorta liksom. Og så får man en trist nyhet som setter alt i perspektiv, og jeg sitter her og føler meg som verdens fæleste person som bryr meg om filleting som vektoppgang når det ligger ett lite mirakel i magen min.

Jeg skal på ingen måte unnskylde meg selv og en slik holdning, men vis meg kvinnen som kan gå opp 10kg på 5 måneder uten at det berører henne! Gravid eller ei. Det «heter jo» at man som normalvektig ikke skal gå opp mer enn 10-13 kg under en graviditet, og når jeg med 3 og en halv måned igjen allerede har gått opp 10, er det klart at det er noe jeg tenker over. Men jeg har også brydd meg om tullete ting som at jeg snart skal reise hjem til Egersund der jeg vet folk kommer til å reagere på (og kanskje like?) at jeg har gått opp i vekt, jeg skal i bryllup i slutten av måneden og prøve å se fin ut i kjole, og jeg skal for pokker på TV for første gang i mitt liv med 10 kilo ekstra på kroppen! Jeg vet jeg ikke burde bry meg, for JA JEG ER JO GRAVID, men jeg kan bare  ikke for det. Og jeg føler meg dum.

Beibien vår har det bra altså (takk kjære Gud), men en venninne mistet sin spire i magen og himmelen har fått en ny stjerne.. Det gjør vondt at det skal noe så alvorlig til for å minne meg på hva som faktisk betyr noe..

IMG_8247

Preggo- crossfit

Jeg var faktisk gravid under årets Crossfit Open (noe som jeg i ettertid har brukt som unnskyldning for min relativt dårlige innsats), og det var under Open at jeg gjorde crossfit-inspirert trening sist. I alle fall ikke langt i fra. Men i dag kom jeg tilfeldigvis over en gravidvennlig wod i ett gammelt blogginnlegg, og fikk ett innfall om å teste. Og med gravidvennlig mener jeg at den ikke gjorde vondt sånn bekkenløsningsmessig, på alle andre måter var den faktisk ikke så vennlig som det kanskje ser ut på papir.

10 shoulder to overhead @ 40kg
20 front squats @ 40kg
30 air squats
40 hand release pushups
50 squat cleans @ 40kg

Sist jeg gjorde økten tok den litt over 12 minutt, og i dag gikk det selvsagt litt treigere. Jeg følte meg overraskende fresh, men er litt skeptisk for å komme for høyt i puls, så jeg gasset ikke på så mye som jeg ellers hadde gjort. Var likevel fornøyd med å være ferdig etter 15 og ett halvt minutt.

Jeg hadde forsatt tid å slå i hjel før vi skulle på team-middag, så det ble i tillegg 5000m på romaskinen av alle ting. Selv med lydbok på ørene var det ikke akkurat spennende, og jeg fatter ikke folk som ror 10-kilometre og maraton og det som værre er! Hatten av for de som orker sånt ass :-D

Det hører forsåvidt også til historien at jeg fikk kjeft av Ian når jeg fortalte om woden. Han har nemlig forelest om blant annet trening for gravide for AFPT-studentene i dag, og påpekte at omtrent alt var feil med økten jeg gjorde; den høye intensiteten, de eksplosive bevegelsene og det repetitive opplegget er noe av det jeg husker han sa før jeg lukket ørene (jeg er ganske flink på å lukke de når jeg får kritikk desverre). Men sånn utenom at det kanskje ikke var den smarteste gravidtreningen, så føltes det veldig bra egentlig.

Skal likevel ikke gjenta den før lille i magen er ute. Happy wife, happy life heter det jo, men jeg tror det gjelder litt motsatt vei også ;-)

Ha en fin søndagskveld!
I’m out :-)

AND WE HAVE CONTACT!!!

Å herregud! For bare noen minutter siden kjente jeg beibien sparke! Jeg har kjent noe som jeg tror kan ha vært liv fra beibien tidligere, men liksom ikke vært sikker på hva det har vært. Men nå var det flere tydelige bevegelser som både kjentes inni og utpå magen. Og det beste av alt, Ian satt rett ved siden av meg slik at han også fikk kjenne! Jeg er så glad nå at jeg lett kunne begynt å grine ass :-D

Og nå våger jeg jo ikke røre på meg, i tilfelle den lille bestemmer seg for å sparke mer, haha. Fy søren så kult! Beibien er jo knappe 20 cm og veier ca 400 gram, så han eller hun må jo være sterk som fy jo siden vi i det hele tatt klarer å kjenne noe fra noe så smått. We’re off to a good start- I like it ;-)

IMG_9455

IMG_9458

IMG_9462

..når det er sagt ser det jo ikke akkurat smått ut det som ligger inni der! LOL :-D

Selvkritikk

Ok, dette innlegget har fokus på kropp og tanker rundt det. Så for deg som allerede synes det er for mye av sånt i media beklager jeg, men jeg har tenkt på dette en stund nå og føler helt enkelt for å sette ord på tankene.

Jeg får ofte høre at jeg har ett så sunt forhold til kropp og mat og trening og sånt, og det er jeg egentlig enig i, men det å være gravid har likevel satt ting litt i perspektiv for meg.

Jeg fikk den første virkelige tankevekkeren da vi skulle til København for å se Crossfit Regionals. Jeg har som nevnt nesten 8000 bilder på mobilen, og når jeg kjeder meg uten tilgang på WiFi så rydder jeg ofte i disse bildene ved å slette unødvendige selfies og bilder av kaffekopper. Ja, dere så jo selv på #selfiesunday hvordan ståa er; selfies og bilder av meg selv i speilet etter treningsøkt, eller i truse og BH en dag jeg har følt at kroppen har sett ok ut.

Jeg forstår om noen synes at det er forferdelig narsessistisk, selvopptatt og ikke minst usunt å ta slike bilder av seg selv, men so be it. Jeg gjør det, og føler meg ikke skadet i hodet av den grunn. Jeg tør til og med påstå at jeg ikke er alene om å gjøre det. Det er gøy å ha slike bilder å se tilbake på, men da jeg bladde gjennom bildene på flyet gjorde det meg litt trist. Jeg ble ikke trist fordi jeg nå ikke ser ut på samme måte; det finnes ikke antydninger til magemuskler på magen min lenger, armer og skuldre har fått ett godt lag fett, og på rumpe og lår ligner huden mer en appelsin enn fersken liksom. Mer fylde i kinnene har jeg også fått gitt, og der manglet det absolutt ingenting fra før. Men det er greit. Det er en del av å være gravid.

Det som gjorde meg lei meg var at jeg ble påminnet om hva jeg tenkte og syns om kroppen min før jeg ble gravid. Jeg var ikke fornøyd. Eller, det blir feil å si egentlig, for jeg var jo for det meste fornøyd altså. Men likevel var jeg så altfor flink til å finne feil og påpeke det jeg skulle ønske var annerledes, i stedet for å være fornøyd med alt som faktisk var bra. Jeg kunne se ett bilde, som med mine nåværende gravide øyner er helt perfekt, sammenligne det med ett tidligere bilde der formen var hakket bedre, og dermed ikke være 100% fornøyd med det aktuelle bildet.

Da vi var i Bali fant jeg ett godt eksempel på dette i det fancy kameraet vårt. Der var bilder fra da jeg og Ian hadde en helgetur til RAK, og bildene under postet jeg ikke fordi jeg ikke synes kroppen min var fin nok. Med fare for å høre ekstremt selvgod ut; what the actual fuck!? Jeg så jo amazing ut! Sorry ass, men kroppen min var fin den! Og jeg sier ikke at jeg ikke synes kroppen min er fin nå altså, det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at jeg for pokker ikke kunne innse at jeg faktisk så ganske alright ut, i stedet for å fokusere på at skuldrene ikke var så definerte som de skulle ha vært, eller at magen ikke var flat nok. Nå som kroppen er en helt annen ser jeg jo galskapen i det, og det er bare så synd at man ikke skal sette pris på hva man har før det er borte liksom. Det skulle tydeligvis en gravidmage til for at jeg skulle innse at magen min var helt fin som den var.

P1000047 (1)

P1000056 (1)

P1000057

Det er ikke sikkert dere tar poenget mitt med denne posten, og jeg håper jo ikke at take home messagen dere sitter igjen med er at jeg ikke var fornøyd med hvordan jeg så ut før, for det var jeg jo absolutt mesteparten av tiden. Jeg ser bare nå at jeg faktisk burde ha vært fornøyd hele tiden- ferdig snakka.

Kroppen min gror en ny liten person helt av seg selv- den er føkkings amazing og jeg skal gjøre mitt aller beste å aldri tenke vondt om den igjen!

Peace up, A-town.

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle dette innlegget, så jeg skriver bare #tbt

Jeg har tenkt lenge på om jeg skal dele dette med dere eller ikke, og kom frem til at det kan være at noen finner trøst eller hjelp i å lese det, så jeg velger å skrive selv om det hverken har med trening eller kosthold å gjøre.

I går var vi hos doktoren og fikk høre at alt stod bra til med knøttet i magen, og når jeg tenker meg om gikk det egentlig over all forventning å bli gravid. Det finnes jo folk som prøver i årevis før noe skjer, men det er ikke de vi hører mest om. For de fleste av mine venninner virket det iallefall bare som at de plutselig ble gravide. Det er jo sjelden folk forteller at de prøver å bli gravide lenge før de faktisk blir det liksom. Men jeg tviler på at det egentlig er sånn. Selv om de aller fleste forteller om graviditeten først når de er gravide, og når alt har gått bra (det var jo akkurat det vi gjorde også!), så skjer det nok mer i kulissene enn de fleste forteller offentligheten. Og så sitter man der da, men sin n-te negative graviditetstest i hånda og føler at man er den eneste i verden som ikke klarer å bli gravid.

Jeg tipper dere husker når jeg var i Los Angeles like etter nyttår- det er iallefall en tur jeg aldri kommer til å glemme for å si det sånn! Anyways, uten å gå inn på detaljer som for noen kan bli litt TMI (les: too much information), så bestemte jeg meg for å ta en graviditetstest mens vi var der. Dere kan jo tenke dere scenarioet, jeg har blitt fløyet til LA på førsteklasse, sjekket inn på det koseligste hotellet jeg noengang har satt mine føtter i, shoppet som om det ikke fantes en dag i morgen, og på toppen av dette var jeg jetlagget ut av en annen verden. Og så står jeg der da med en positiv graviditetstest i hånda. Overrasket var bare fornavnet, så gledestårene kom og jeg ringte til Ian uten å engang sjekke hvor mye klokka var i Dubai.

IMG_1027

IMG_1029

IMG_1030

Desverre fikk jeg en blødning tre dager etterpå, og da jeg kom hjem til Dubai kunne doktoren fortelle at jeg hadde hatt en spontanabort. Det kan kanskje høres merkelig ut, men da hjalp det faktisk å vite at noen av mine næreste venninner har gått gjennom det samme. Iallefall med tanke på at de nå har verdens nydeligste barn. Og det er litt derfor jeg har lyst til å dele dette. Det hjelper å vite at man ikke er alene. Som nevnt føler jeg at alt dette med å bli gravid har gått bra for oss, for det har det jo virkelig, men likevel. Å miste det lille frøet gjorde vondt selv om jeg bare hadde visst om det i 3 dager, og jeg kan helt ærlig ikke forestille meg hvordan det må være å oppleve det samme lenger ut i graviditeten.

Dette skal ikke bli en graviditetsblogg altså, men det å være gravid gjør virkelig mye med både kropp og sinn så det blir helt enkelt litt andre tanker i hodet mitt for tiden. Så jeg håper det er greit at jeg deler :-)

Nå skal jeg prøve meg på en økt i gymmet etter to dagers treningsfri. Økten på tirsdag med 10 x 10 i både knebøy, push ups, glute ham raise og sittende roing satte virkelig sine spor i kroppen skal jeg love! Men nå må jeg får rørt på skrotten ass..

I’m out, vi snaiks :-D

Avslappet

Wow, 3 innlegg på én dag- det må være rekord ass. Men jeg fikk bare noen gravidtanker som jeg hadde lyst å dele med dere.

Jeg blir tjukkere og tjukkere for hver dag, og prestasjonskurven i gymmet er ikke akkurat stigende. Jeg spiser mye mer og annerledes enn hva jeg vet jeg burde, og det skjer svært mye oftere enn før at jeg dropper å trene selv om jeg egentlig har både nok energi og tid til det.

Dette er ting som tidligere hadde stresset meg, men som jeg nå tar helt med ro egentlig. Ok, iallefall 90% av tiden, og det er ikke så værst for ei som kunne finne på å klage på slike ting rett som det var- bare spør Ian!

Ett godt eksempel er nå når vi var på Bali. Selv om jeg er ganske flink til å holde treningen gående på ferie (pokker heller, på Bali trente jeg jo bedre enn jeg gjorde ukene før hjemme i Dubai!), glir det ofte litt ut med maten. Jeg koser meg alltid med frokostbuffeten, og spiser ofte større porsjoner til lunch og middag enn jeg ville gjort hjemme. Resultatet blir jo at jeg går opp litt i vekt, og selv om det mest sannsynlig bare er denne berømte vannvekten lar jeg det påvirke humøret akkurat litt for mye. Da vi var i Vietnam rundt nyttårstider for 2 år siden følte jeg meg så ekkel i kroppen til slutt at jeg lot det bestemme hva jeg synes om Vietnam som feriested sånn generelt liksom. Luftfuktigheten var konstant høy, og jeg var hoven i ansikt, fingre og føtter. Og så sleit jeg med maten. Veldig. Fiskesuppe er ikke min greie ass. Det er nesten flaut å innrømme, men det faktum at jeg følte meg så uvel i egen kropp, resulterte i at jeg ikke klarte å nyte den svært annerledes kulturen og alt det nye og spennende vi fikk oppleve.

Det var derimot ikke greia da vi var på Bali. Vi hadde pizza til lunch flere dager, og spiste både forrett og hovedrett til middag hver kveld. Jeg satt likevel ikke igjen med tanken om at «nå gir jeg f, og bare spiser alt jeg kommer over». Jeg koste meg med maten, spiste meg ikke unødvendig stappmett (for det meste), og sa ikke nei takk til is når Ian foreslo det. Fy søren for en digg følelse ass!

Nå høres det kanskje ut som at jeg hadde ett helt nazi forhold til mat før, men dere som har følgt meg lenge vet forhåpentligvis at dette ikke er tilfelle. Jeg vet jo for all del hva jeg synes det er verdt å skeie ut med og ikke om man kan si det på den måten, men var alikevel ikke den som angret rompa av meg om det slank ned en ekstra sjokoladebit eller 10 enn det jeg hadde tenkt. Så ja, jeg var avslappet før graviditeten også, men det er ikke tvil om at dette har blitt bedre de siste ukene.

Jeg kjenner meg ok med de kroppslige endringene som skjer, til tross for at jeg har gått opp 7 kilo «allerede» på en kropp som dessuten ikke var i sin beste form i utgangspunktet. Mye av dette har nok å gjøre med at jeg begynner å få en liten mage som faktisk avslører at jeg er gravid, i motsetning til å bare se ut som at jeg har gått opp en del i vekt liksom. Dessuten vet jeg jo at jeg skal bli mye større, og hva er da vitsen med å stresse over at nettopp det skjer?

Men helt ærlig er jeg overrasket over at jeg føler det slik. I motsetning til en av mine næreste venninner som virkelig gledet seg til å få stor mage lenge før hun ble gravid, har jeg alltid tenkt at dette er noe som ville bli en liten utfordring for meg. Og selv om det selvsagt har vært, og forsatt er, dager hvor jeg bare føler meg ekkel og savner min gamle kropp, må jeg i hovedsak si at det har gått over all forventning.

Og la meg si dere en ting, når vi har spist gigantiske middager på Cheesecake Factory, og samtlige ser ut som at de er 5 måneder på vei, er det meget digg å bare kunne slappe av å presse magen ut enda mer ;-)

IMG_8529

XOXO

Ingerandthebump

Matprat

Jeg er nå gravid i uke 16, og dersom du hadde spurt meg hva jeg har spist de siste 4 månedene så er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde klart å svare deg! Seriøst. Det har vært en kamp å finne noe som frister når en er kvalm til ørene og bare tanken på den maten man vanligvis spiser gjør en enda mer kvalm, og jeg har spist mat som jeg absolutt ikke ville ha spist vanligvis.

Før jeg ble gravid hadde jeg alle disse planene om at jeg skulle spise sunt som faen for å gi beibien de beste forutsetningene, og ikke gå opp i vekt før jeg måtte. Vel. Vi kan trygt si at de planene gikk til helsikke.

Jeg har ikke hatt noen cravings egentlig, iallefall ikke av typen «må, ha det, bare mååå ha det». Men jeg har definitivt fått lyst på matvarer som jeg vanligvis ikke savner noe særlig. Vi snakker fries, chips, hamburger og pizza, men også «vanligere» mat som kjøttkaker, pølse, komle og tomatsuppe. Og nå i det siste; reker. Altså, kan folk vennligst slutte å legge ut delikate bilder av ferske reker på Instagram? Åh, skulle gitt mye for en skive loff med majones og ett berg av de små salte bitene av himmelen ass.

Foruten at jeg ikke har hatt særlig lyst på min basematvare egg (utenom i omelettform med skinke, løk og paprika- det er omtrent det eneste normale jeg har spist), hadde jeg i starten ikke lyst på kjøtt i det hele tatt. Jeg trodde seriøst jeg holdt på å bli vegetarianer, men det gikk heldigvis over. Heller ikke kaffe har fristet like mye som før, men jeg har nesten tvunget meg selv til å drikke en kopp likevel da jeg får så vondt i hodet når jeg ikke drikker kaffe. Det absolutt rareste jeg har opplevd så langt i graviditeten er derimot at jeg ikke har hatt lyst på sjokolade i det hele tatt. Fra å spise sjokolade hver eneste dag, har jeg siden starten av april spist sjokolade ved omtrent 3 tilfeller. Og da snakker vi sjokolade i en sjokoladecookie eller mammas sjokoladekake liksom. What?! Så det jeg skrev her er det mye mulig skyldes graviditeten, ikke salt og lime til frokost. Sorry…

Dere som har følgt meg en stund ved kanskje at jeg siden mai 2011 har hatt ett såkalt periodisk faste spisemønster. Dvs at jeg har spist frokost når vanlige folk spiser lunch, og i hovedsak holdt meg til to store måltider per dag. Som du f.eks kan lese her funker ikke dette for alle, men det faktum at jeg har gjort det i 4 år uten å egentlig tenke over det tror jeg beviser at det funker for meg.

Nå som jeg er gravid har jeg derimot spist mitt første måltid mye tidligere, da det har hjulpet mot kvalmen, men jeg har forsatt spist ganske store måltider. Dette kan nok også forklare at jeg har vært kvalm, og iallefall forklare mine ekstra 5 kilo så tidlig i graviditeten. For en ukes tid siden spiste jeg en halvmeter baguett med smør, ost og syltetøy nesten hver dag liksom. Fy f**n så godt det var, men sånne ting er jo heller ikke med på å gi meg en sunn vektoppgang akkurat.

Den siste uken har jeg takk kjære Gud i himmelen følt meg mer og mer som meg selv igjen i matveien, og jeg håper virkelig dette varer. Egg frister igjen, og jeg har tatt i bruk min beste innvestering, eggkokeren, på jobb istedet for å bestille en burger eller Subway. Please la dette vare! Jeg vil spise bra for den lille i magen ♥

IMG_6190

IMG_7070

Hva som vanligvis er meg i matveien skal jeg altså komme til som lovet, men jeg må avrunde her tror jeg. Det er jo begrenset hvor mye jeg vil dere skal måtte lese nå som det er helg og greier ;-)

Jeg återkommer,
snaiks!

About peeing on a stick

Ok, det er mulig dette ikke er særlig interessant lesning for dere, men jeg har bare så lyst til å fortelle dere hvordan jeg fant ut at jeg var gravid. Ikke det at jeg fant det ut på en «ny» måte altså, jeg tisset på en pinne jeg som alle andre, men det var bare hvordan det hele skjedde som var litt utenom det vanlige.

Jeg har det siste halve året vært så heldig å få trene en kvinne som er ganske (les: veldig) høyt oppe i kongefamilien i Ajman. 2-3 dager i uken kjører jeg altså til palasset (!) hennes, passerer militærvaktene som står i porten, og trener henne i hennes private gym. Bare sånn at dere får settingen liksom, dette er ingen vanlig hjemmetreningskunde. Det som derimot er ganske vanlig er hun selv. Eller vanlig og vanlig, hun er iallefall en helt normal kvinne som synes sjokolade smaker like godt som oss, og har dager der trening er pyton. Det er nettopp det som er det kule med å få komme så tett innpå disse VIP-folkene. Selv om de har penger så det tytet ut av ørene, så er de snille og det går an å prate med dem som med en hvilken som helst venninne.

Å dele med henne at jeg f.eks var øm i puppene føles derfor helt normalt, og da jeg rundt påsketider nevnte dette for henne spurte hun meg om jeg var gravid. Jeg hadde ikke gått over tiden noe særlig, og min menstruasjon har alltid lekt sitt eget liv, så tanken hadde egentlig ikke streifet meg. Jeg tror ikke det, svarte jeg, og hun lurte på om jeg hadde tatt en graviditetstest. Det hadde jeg selvsagt ikke, så hun tok en telefon, og jeg kødder ikke, fem minutt etterpå kom det en fyr som gjennom vinduet leverte en pose fra apoteket med en graviditetstest.

Hun gjorde ferdig markløftene sine og sa «now I rest, you go pee». Ok tenkte jeg og gjorde som hun sa. Da testen viste positivt ble jeg så paff at vi kan trygt si at hun ikke fikk fullført sin treningsøkt den dagen- hodet mitt var ett heeelt annet sted ;-)

IMG_5055 (1)

Så ja, jeg kommer pretty much til å si at ungen er halvt kongelig på grunn av dette. Neida. Joda. Neida :-D

Håper dere har en fin søndag. Jeg fikk kansellering i morges og kunne derfor sove lenge- DIGG!

Snaiks :-)

Hjemmetrening- til deg som gidder

Selv kjennes det ut som at jeg aldri kommer til å snøre på meg treningsskoene ever again! I går var den verste dagen jeg har hatt som gravid; jeg sov nesten hele dagen, og all tid som våken vekslet mellom kvalme og ekstrem hodepine. Jeg spydde også for første gang, og det var en fin blanding av vann og magesyre ettersom jeg så vidt hadde fått slått opp øynene. Nice! Dere som sa det ble bedre etter 14 uker: hos meg har det bare blitt verre!

I dag er formen heldigvis litt bedre, men takk og pris hadde jeg kun to kunder på planen. De er allerede unnagjort, og de herlige Sheikaene har god forståelse for at treneren deres ikke er som 100% for tiden. Nå har jeg fått i meg litt mat og det var tørr baguett som stod på menyen i dag. Jommen sa jeg nutritionist..

Anyways, til dere som forsatt gidder å klikke innom her til tross for laber aktivitet tenkte jeg å dele en treningsvideo som vi laget for jobb for lenge siden, men som kan passe fint for deg som har lyst på en økt du kan utføre hvor som helst. For å gjennomføre denne økten kreves nemlig ingenting utstyr i det hele tatt, så f.eks på en dag som idag da noen treningssentre kanskje er stengt, eller du bare ikke gidder å dra til gymmen, så funker en økt som dette bra. Det eneste du trenger er litt plass å boltre deg på, og selvsagt litt treningsmotivajon.

Give it a go, og let me know om den funka. Jeg ble iallefall sliten av den ene runden jeg gjorde!

Morning sickness my ass!

Jeg føler jeg har vært i bakrus de siste 3 månedene. Du vet, trøtt, kvalm, og det eneste som frister av mat er chips og pomfri. For ikke å glemme en forferdelig hodepine! Den har nesten vært verst ass, for når jeg har veldig vondt i hodet blir jeg ofte kvalm også, og da er vi liksom på an igjen. Jeg har ikke kastet opp en eneste gang (foruten en liten gulp i vasken da jeg pusste tennene i går- sorry om det var too much info!), men er til gjengjeld uggen stort sett hele dagen istedet. Det burde ikke hete morgenkvalme når det varer all føkkings day long. Just sayin.

Noen dager er selvsagt bedre enn andre, f.eks da vi var i København var jeg ganske fin i formen egentlig (utenom taxituren hjem fra arenaen på søndagen, da var det like før jeg måtte be taxisjåføren stoppe slik at jeg kunne hilse på elgen i veikanten), og noen dager mye verre. I går og forigår var slike dager. Heldigvis hadde jeg ikke så mange kunder på tirsdagen. To morgenkunder og så ingenting før 7 om kvelden. Da priser jeg meg lykkelig for å ikke ha en «vanlig» jobb ass. Men i går var det ganske slag i slag og jeg hadde egentlig kunder fra halv 8 på morningen til 8 på kvelden. Etter 4-kunden måtte jeg krype til korset og gi kveldskunden til en kollega, og jeg gikk hjem til sengen hvor jeg ble liggende til i morges.

Men altså, dere må ikke misforstå, jeg er jo superhappy for å være gravid, og vet at dette er en del av gamet, jeg har bare alltid vært veldig flink til å klage også ;-) Så bare with me please.

  
Bildet har forøvrig ingenting å gjøre med hverken kvalme eller hodepine, jeg søenger det helt enkelt opp for å vise at jeg egentlig er en glad og positiv person, for å veie opp for sytinga mi liksom ;-)

Ha en fin dag!

Takk kjære Gud for at det er helg allerede i morgen!!!